Google Analytics

Google Analytics is een gratis softwaretool van Google. U kunt dit gebruiken om vrijwel alle activiteiten naar, op en van uw website te meten en inzichtelijk te maken. Hiermee leer je begrijpen wat bezoekers op uw website doen. Nuttig, want je kunt wel een marketing campagne uitzetten, maar je moet weten wat de resultaten zijn. Met Google Analytics kan je deze informatie boven tafel krijgen! Het is een onmisbare tool van Google die elke ondernemer hoort te hebben.

Wat meet Google Analytics

De statistieken die Google Analytics levert zijn zowel:

  • Bezoekers
  • Paginaweergaven
  • Gemiddelde sessieduur
  • Bouncepercentage
  • Nieuwe/terugkerende bezoekers
  • Gebieden (waar komen de bezoekers vandaan)
  • Topkanalen (hoe komt de bezoeker op de website)
  • Best scorende pagina’s
  • Leeftijd
  • Geslacht

Het hebben van deze data is heel leuk, maar hier vervolgens iets zinvols mee doen is nog veel leuker. Met deze set van data krijg je inzicht in je online doelgroep. De eerste vraag die dan gesteld moet worden: is dit dezelfde doelgroep die bij jouw fysiek in de winkel komt?

Als dit niet het geval is, zou je moeten uitzoeken wat de reden is dat dit afwijkt. Je kunt met geavanceerde segmenten in Google Analytics precies de doelgroep eruit filteren en afzetten tegen alle sitebezoekers. Aan de hand van de gegevens die Google Analytics biedt, kun je dingen aanpakken die hiervoor nooit mogelijk waren, namelijk:

  • De website voor een specifieke doelgroep verbeteren
  • De online media campagne hierop afstemmen

Op basis van de gegevens van Google Analytics, kunnen Facebook en Google Adwords campagnes opgesteld worden. Het biedt zéér nuttige informatie over de (potentiële) doelgroep van uw bedrijf.

Hulp nodig bij uw Google Analytics?

Waarom zelf veel tijd besteden aan uw Google Analytics terwijl u het ook kan uitbesteden? U blijft bezig met uw werkzaamheden, wij nemen het online gedeelte voor onze rekening. Neem contact met ons op via het contactformulier of bel naar 085-0711923.