Social Media

Adverteren via Facebook

Door het plaatsen van een advertentie op Facebook kun je jouw bedrijf/product introduceren bij de doelgroep waarvoor jouw onderneming interessant kan zijn. Binnen Facebook kan er zéér gericht geadverteerd worden. Het is mogelijk om op voorkeuren en interesses te segmenteren. In de Facebook profielen geven de gebruikers allerlei interesses, voorkeuren, hobby’s en nog veel meer aan. Ook bestaat de mogelijk om te segmenteren op demografische gegevens, zoals woonplaats en leeftijd etc. Facebook heeft zo’n 1,79 miljard actieve gebruikers per maand. Dat maakt Facebook het grootste Social Media netwerk ter wereld.

Gericht adverteren

Mede dankzij de vele segmentatie- en targetingmogelijkheden maakt Facebook het mogelijk om zowat elke doelgroep te bereiken. U kunt zelfs uw eigen databestanden uploaden. Een effectieve manier om uw klanten te bereiken en ze hierdoor vaker een aankoop te laten doen. Het is ook mogelijk om deze personen juist uit te sluiten van een bepaalde campagne. Want als de campagne gericht is op ‘nieuwe’ klanten werven, is deze doelgroep niet relevant. Op basis van het eigen databestand kan er ook een ‘vergelijkbare’ doelgroep gemaakt worden bij Facebook. Dit biedt een manier om nieuwe mensen te bereiken die waarschijnlijk interesse in je bedrijf hebben omdat ze dezelfde kenmerken hebben met je bestaande klanten. Hierbij te denken aan woonplaats, leeftijd, geslacht en interesses.

Retargeting

Retargeting is een effectieve manier om personen te bereiken die geïnteresseerd zijn in jouw bedrijf/product. De potentiële klant heeft een probleem/wens en gaat op internet zoeken. De klant komt vervolgens op jouw website terecht en kijkt op verschillende pagina’s wat je te bieden hebt. Vervolgens sluit de klant de website en gaat even iets anders doen en denkt na over wat hij gevonden heeft over dat onderwerp. Met retargeting krijgt de websitebezoeker, wanneer hij Facebook bezoekt, uw advertentie te zien. Het weer voorbij zien komen van waar hij eerder naar zocht, kan van een potentiële klant een klant worden.

De voordelen van adverteren op Facebook
  1. Groot bereik tegen lage kosten
  2. Heel gericht uw doelgroep bereiken
  3. Retargeten op basis van eerdere acties op de website
  4. Het uploaden van uw eigen klantenbestand
  5. Facebook biedt handige analyse tools
Werkwijze Standup Media
  1. We bekijken hoe uw Facebookpagina eruit ziet en waar mogelijkheden liggen om deze verder te perfectioneren.
  2. We analyseren welke doelgroep voor u interessant kan zijn.
  3. Opmaak bannersets voor targeting en retargeting.
  4. De campagne wordt op uw behoefte uitgevoerd.
Direct van start met Facebook

Waarom zelf veel tijd besteden aan Facebook advertising wanneer u dat ook kan uitbesteden? Tijdens de eerste brainstormsessie brengen we de doelstellingen en doelgroep in kaart en gaan vervolgens direct aan de slag. Ook hulp nodig voor het plaatsen van content op uw tijdlijn? Dat kan ook! Neem contact met ons op via het contactformulier of bel naar 085-0711923.